Thursday 20 April 2017

Prep for the week!

Jag försöker äta grönare och få mer vitaminer i min kropp. Låt nu inte fina Instagrambilder lura er att tro att jag endast äter nyttigt ... hjälp nej. Jag äter ofta sötsaker men försöker att hålla det till helgerna. 

Mitt bästa tips för att se till att du verkligen får i dig allt grönt och nyttigt är att förbereda. Jag förbereder mina smoothie-påsar oftast på söndagarna, det innebär att jag under veckan som kommer lätt kan slänga dessa i mixern och slippa det mesta av allt hackande och diskande. Så skönt!

I mina gröna smoothies hittar du: 
Bladspenat, Rucolablad, Morötter, Selleri, Ingefära, Grönkål, Gurka, Citron och ... som jag inte kan förbereda men lägger i när det ska mixas är kokosolja, avokado och vatten.

I mina glutenfria och laktosfria scones finner du: 
Teffmjöl, Majsmjöl, Rismjöl, Kokosolja, Fiberhusk, Brödkrydda, Grekisk yoghurt, Kokosmjölk eller Soyamjölk, Bakpulver och ... ibland slänger jag i lite frön, kanske sesamfrön eller solrosfrön.



No comments:

Post a Comment