Friday 12 October 2018

Work, Australian accent and a pelican

Australia delivers as one could say. The Melbourne weather is special, sometimes you can have all seasons in one day but most of the time, in my opinion, it's pretty great. I have now been working for a week for the job I have had in Sweden and so far everything seems to go well – my co-workers have been very nice to me and given me a very calm week to be honest. Again, I am grateful that I can work for them for another six months before I have to quit or pause my employment. We'll see what happens.

My English is improving everyday as well. I wasn't bad before, I speak better English than I write, but I am getting more comfortable and less scared of making mistakes. The Australian accent though ... oh boy. I really need to concentrate sometimes. It's almost like I get hypnotized byt the accent that I don't always register what they actually are saying, haha ... so bad. Like I said, I'm improving at least. Baby steps forward.

What about all the poison animals? Haha, no but honestly, I have seen a few spiders but nothing too scary. Yet. Yesterday I saw a pelican (see picture below to the right, it's hard to see but it's there) and I thought it was so cool!

Today it's already Friday (I've been in Australia for a little more than a week), me and Sam are going into the city to do some shopping and maybe have some drinks with friends. Later we'll get back to Sam's brothers house (we're still looking for a place of our own) and I think I might draw or write if I can. Tomorrow we will go and see four different apartments and probably apply for them all – I just HOPE that we will get our own place soon.

Have a great weekend!






Swedish summary: 
För det mesta är vädret i Australien helt fantastiskt och jag mår gott av att veta att sommaren är på väg. Jag har haft min första arbetsvecka och det går bra. Vännerna på jobbet har varit mer än snälla men nästa vecka får jag nog mer att göra. Så tacksam för denna möjlighet och trygghet fortfarande. 

Många djur har jag sett här i Australien, för det mesta spindlar och fåglar men inget som var alltför läskigt. Igår såg jag en pelikan och det var jäkligt coolt!

Språket går bra, ibland förtrollas jag av den australiensiska dialekten och tappar bort mig men jag övar. Det blir bättre och bättre. Idag blir det shopping och drinkar i stan innan vi åker tillbaka till Sams brors hus. Vi letar eget boende för fullt och imorgon ska vi gå på hela fyra visningar. Jag HOPPAS att det snart blir vår tur att hitta ett hem. 

Trevlig helg!

No comments:

Post a Comment