Wednesday 10 April 2019

En liten uppdatering av läget

Här är jag efter en joggingtur som jag inte hade lust att genomföra, men jag gjorde det ändå. Push push. Det gick bra. Jag är stolt att jag gjorde det. Så litet men så stort på samma gång. 


Livet rullar på här i Australien och hösten har anlänt. Jag trivs fortfarande på den här sidan av jorden men jag saknar min familj och mina vänner väldigt mycket. Ibland önskar jag att jag bara kunde packa alla jag älskar i en resväska och flytta hit dem. Saknar att ha någon att ringa för en fika eller promenad, få prata av sig på riktigt ... men samtidigt känner jag inget behov av att leta efter nya vänner riktigt än då läget med visum och boende inte är helt spikat än – men allt faller väl på plats när det är tänkt.

Just det! Vi har bokat flygbiljetter till Sverige i slutet av juni och ska stanna i nästan 3 veckor. Jag längtar efter att få träffa alla. Men några personer behöver jag inte vänta lika länge på att få träffa, min vän Emilie och hennes sambo kommer hit om en vecka. Det ska bli så kul!

Men annars är det som det ska. Jag jobbar, Sam både jobbar och pluggar ... life! Vi försöker att vara tacksamma för alla fina möjligheter vi har och bara njuta av tiden här och nu. ♡

No comments:

Post a Comment