Saturday 14 September 2019

Våga skriva din drömlista


Det är lördag i Melbourne och himlen är blå med solen som bränner kinderna varma. Det är vår nu, det är helt magiskt. Jag vet att jag tjatar om vädret men det har verkligen varit galet ruggigt under vinterhalvåret, mest för att det flesta hem inte är byggda för att hålla värmen vilket gör att det varit kallt hela tiden, ute som inne – ibland värre inomhus.

Vår brukar innebär nystart. Jag lyssnade på Michaela Fornis bok "Jag är inte perfekt, tyvärr" igår och blev inspirerad till att skapa min egen drömlista. Jag har gjort detta tidigare men mest på skämt eller med mindre allvar. Nu kände jag att denna lista behövdes skrivas mer medvetet och seriöst. Man måste våga drömma och skicka ut sina önskningar till universum. Om du inte gör detta så glöms drömmar bort, de dör.




No comments:

Post a Comment