Wednesday 28 December 2016

Ett lyckat besök hos tandläkaren! I think ...

Dagen började med ett tandläkarbesök. Allt såg fint ut sa de ... bortsett från ett litet hål en av tänderna, en liten skada på en av de nedre tändernas fasad samt lite plack och tecken på en liten infektion i tandköttet. Inget de kunde göra något åt tydligen, allt är som sagt väldigt "lite" så detta ska tydligen gå att borsta bort. De rekommenderade att jag började använda tandtråd dagligen eftersom jag innan erkänt att jag faktiskt brukar slarva med det. Jag antar att det var ett bra besök – lite oklart.


Dags att ta tag i träningen igen!
Jag jobbar hemifrån hela veckan, känns skönt att kunna göra det eftersom att vi inte hade så många röda dagar (det vill säga nästan ingen julledighet). Både igår och idag har jag varit ute och sprungit/joggat i ca 35-40 minuter. Känns bra, jag sprang senast i november så på senaste tiden har jag känt mig otränad och plufsig. Jag ska även börja med yogan igen i början på januari. Längtar!

Hårförlängning – uppfräschning 
Igår fixade min lillasyster (Jeanette, snart 20 år) mitt hår, hon är frisör så jag är riktigt bortskämd. Jag satte för första gången i löshår i november och nu var det dags att "flytta upp håret". Jag använder Hairtalk som ska vara ett av de skonsammare teknikerna. Vi får väl se, kändes som om allt mitt hår höll på att ramla av igår när vi hade tagit ur löshåret haha 😂, men tydligen är det sånt hår som skulle fallit av naturligt om jag inte haft löshår. Det hindrar mig inte från att bli lite nervös dock haha 😜


No comments:

Post a Comment