Monday 26 December 2016

Överraskande & fantastiska klappar

Den här julen firade jag med min mamma, min lillasyster och hennes pojkvän. Vi tog det väldigt lugnt och åt en massa god mat samt andra godsaker. Givetvis blev det Kalle och hans vänner vid 15-tiden och inte långt senare började julklappsöppningen. Tidigare har jag och min syster alltid skrivit önskelistor men i år struntade jag i det. Jag tänkte att vad jag än får så blir det nog bra. Min syster däremot började att snappa upp allt som jag sa att jag ville ha under hösten: 

– Åh en sådan där ghd-plattång skulle jag vilja ha men det känns inte värt att lägga pengar på det. Då kan jag hellre göra något roligare för den summan.
– Åh en Daniel Wellington-klocka skulle jag vilja. Måste köpa det åt mig själv någon dag. Senare får det bli, kanske efter jul.
– Åh se vilken fin drömfångare! En jättestor på väggen hade varit amazing! Måste köpa. Sen.

Och allt detta samt en del annat snappade min lillasyster upp och det var alltså detta som låg under granen hela december. Min lycka när jag öppnade julklapparna är obeskrivlig. Så nöjd och glad över allt jag fick! Så oväntat dessutom!

Idag ska jag hälsa på hos min pappa och baka kanelbullar med min yngsta lillasyster Kathleen. Det kommer att bli en mysig dag! Jag hade gärna varit ledig hela veckan men imorgon är det dags att jobba igen. Men jag får tänka positivt ... det är endast fyra arbetsdagar den här veckan. 😁

No comments:

Post a Comment