Saturday 31 December 2016

Nyårslöften och nya mål



Det där med nyårslöften och att sätta mål brukar jag försöka hålla mig ifrån. Jag känner istället att det blir som krav på mig själv. Om jag inte uppnår alla mål, om jag misslyckas så kommer jag ju istället att bli jätteledsen. MEN ...

Så kom jag på att jag måste TÄNKA OM. Tänk om jag inte uppnår allt jag radar upp här nedanför ... vad gör jag då? Jo, jag flyttar dem målen till året efter om det fortfarande är sådant som jag vill åstadkomma eller göra. Det är inte meningen att jag ska göra allt, det är meningen att jag ska STRÄVA efter att göra det JAG VILL göra. So here we go ...

Nyårslöften

  • Alltid försöka se det ljusa och positiva i saker och ting.
  • Skriva mer! Måla mer! Rita mer! 
  • Inte slösa pengar på onödiga saker (åtminstone inte allt för mycket).
  • Träna: Springa/jogga och yoga
  • Använda tandtråd dagligen/oftare

Mål

  • Skriva klart en av mina berättelser/noveller/sagor.
  • Göra egen tvål!
  • Flytta!
  • Vara mindre sträng mot mig själv. Vara snäll mot mig själv!
  • Rita något, litet eller stort, en gång om dagen

Kanske fyller jag på den här listan under året men jag tror att det är bäst att börja lugnt för min egen del. Jag ser redan fram emot det nya året! Happy thoughts!

Välkommen 2017!

No comments:

Post a Comment