Friday 3 February 2017

Lush-mask för kaffeälskaren!


I början av veckan började jag bli riktigt hängig och under torsdagen hade förkylningen slagit till ordentligt. Jag har idag känt mig tung i huvudet och jobbat hemifrån men nu när helgen äntligen har börjat är jag trött på att vara sjuk. Bästa sättet är helt enkelt att pigga upp huden! Jag slog till med en ansiktsmask med superingrediensen ... KAFFE!

Jag köpte denna mask på Lush (se här). Man kan självklart göra en egen kaffemask men det får bli en annan gång, när man är sjuk är det skönt att ha en färdig mask i burk. Det är enkelt att applicera och kan användas över hela kroppen. 15 minuter senare är det bara att tvätta av och tadaa! Älskar känslan efteråt.

Lush är ett märke som jag gärna använder då de strävar efter att vara så naturliga i sina produkter som möjligt. Allt ska vara handgjort, vegetariskt och Lush är emot test på djur.*




*Jag använder även andra produkter som inte alltid innehåller naturliga ämnen också. Men om jag kan välja tar jag gärna ett bra och miljövänligt alternativ. 
Detta är inget samarbete.

2 comments: