Sunday 27 August 2017

Böcker i Juli


Long time no see bloggen men frukta inte, det är bara livet som kommer emellan. Att de flesta av oss endast har 25 dagar semester är helt otroligt egentligen. Jag vet att många andra länder har det värre så jag ska egentligen inte klaga, men tänk att vi i stort sätt arbetar mellan 220-250 dagar per år ... give or take. En sammanhängade ledighet är dessutom ett måste, några dagar här eller där vilar inte ut sinne eller kropp tillräckligt. Jaja, det var inte detta jag tänkte skriva om.

Vilka böcker läste jag i Juli? Jo förstår ni, jag läste:

1). Allt jag önskade av Lucy Dillon
Den här boken var så bra! Jag kunde inte hålla tårarna inne mot slutet då jag tyckte det hela var så vackert. Lucy Dillon vet verkligen vad hon gör! I den här boken får du ta del av ett trassligt äktenskap, fantastiska ungar och härliga mopsar. Du får läsa om önskningar och om längtan.

2). Världen utan dig av Jill Santopolo
Detta är en bok som suger in dig, du tänker på berättelsen och karaktärerna när du inte läser den. Jag läste denna i Barcelona och jag ville inte slita mig ifrån den. Det gör ont och det är riktigt fint. SÅ grymt bra!

3). Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan
Precis som hennes tidigare böcker var denna fantastisk! Detta är en riktig feelgood och kanske lite av det sötare slaget. Jag gillar det och tycker att Jenny Colgan är superduktig att forma karaktärer. Gillar man däremot inte för sött och gull-lull så kanske man bör skippa denna men ... detta är verkligen en karamell!

Mycket mer än så här ser det inte ut att ha blivit under juli. 

No comments:

Post a Comment