Sunday 3 March 2019

Trött, men glad då det går framåt ändå.

FRÅN EN AV MINA MORGONPROMENADER DENNA VECKA. SÅ MAGISKT ATT SE
LUFTBALLONGERNA MOT DEN ROSA SOLUPPGÅNGEN –  BILDEN GÖR INTE VERKLIGHETEN RÄTTVIS.

Då var veckans sista dag här, söndag, och jag är trött. Glad, men trött. Det har varit mycket fokus på visum, jobb och att försöka catch-up med familjen/vännerna denna vecka. Både igår och idag har jag haft tidiga telefonsamtal inbokade – först brorsan (Philip) och idag med fina vännen (Emilie). Ibland är det bra att verkligen boka in en tid så att det blir av. Att säga "vi hörs" är så obestämt och då vet man inte riktigt när ett samtal kommer att bli möjligt – tidsskillnaden på 10 timmar är en bitch. Hur som helst, det var trevligt att prata med både Philip och Emilie, jag önskar man kunde ses på en riktig fika men att höra deras röster gjorde gott också.


FRÅN LÖRDAGENS HÄNG I DEN BOTANISKA TRÄDGÅRDEN I MELBOURNE. 

Igår var det Sams enda lediga dag, alla andra dagar i veckan arbetar och pluggar han, så vi passade på att ta oss till den botaniska trädgården inne i stan då det var ett tag sedan vi var där. Trots att det var extremt varmt så var det skönt i parken, mest härligt var det i skuggan. Vi spelade spel, myste med samtal och vin samt halvsov. Det var verkligen skönt och behövligt!





Idag ska jag fortsätta med att sammanställa dokument för visum och sedan hoppas jag på att kunna (hobby-) skriva. Sam kommer nog hem vid 16:00-tiden någon gång och då blir det middag tillsammans. Jag vill försöka hinna med att göra kokosbollar också men det känns som att det kan bli tajt med tid. Vi får se helt enkelt.

Från det ena till det andra ... Jag hade faktiskt en gråtfest tidigare i veckan, på onsdagen tror jag, när jag kikade på allt som ska ordnas med mitt visum. Det blir lätt att man kan känna sig överväldigad och allt kan verkligen dränera en. Det är viktigt att man tillåter sig att ha en dålig dag och sedan försöka igen när man mår bättre. Som idag. Så nu ska vi se om det går lite lättare.

Trevlig söndag!

No comments:

Post a Comment