Monday 6 February 2017

5 tips - Bli en Desperat hemmafru!


Jag blev så inspirerad av mitt tidigare inlägg "5 tips – Bli mer Gilmore" att jag var tvungen att göra en med en annan av mina favoritserier, nämligen Desperate Housewives – det lär bli fler sådana här inlägg framöver så håll utkik hehe.

Det är mycket jag ÄLSKAR med den här serien och till att börja med kan vi ju bara nämna den mysiga och fantastiska gata som alla dessa husfruar bor på ... Wisteria Lane. Det där är drömmen! Ännu bättre är väl om man får ha underbart underhållande grannar som i serien, eller hur?! Åh, låt oss börja:

❥ Yoga som Gabrielle Solis
Trots all fåfänga och ytliga egenskaper så finns det ett stort hjärta inom Gabrielle. Yoga är fantastiskt om du frågar mig. Så var lite mer som denna glamourösa donna, yoga och varför inte slänga in lite löpning också om du villa träna som Mrs Solis!

❥ Laga mat som Bree Van de Kamp
Vem lagar bättre mat än Bree? Ingen levande själ lagar så god mat som Fairviews mest kända rödtott, so I've heard. Nog för att hon kan vara väldigt petig och kontrollerande så vet hon hur man gör fantastiska middagar och ljuvliga efterrätter. Med tiden blir hon även mindre kontrollerande och då gillar vi henne ännu mer. 😅

❥ Var kreativ som Susan Mayer
Jag ÄLSKAR Susan och det är troligtvis för att jag känner mest igen mig i henne. Hon är kreativ, klumpig och hopplöst romantisk. Hon målar och pysslar, hon försöker för det mesta att skapa saker själv och det tycker jag att vi ska inspireras av. Heja Susan!

❥ Lär dig multitask:a som Lynette Scavo
Här har vi en wonderwoman! Lynette hade en strålande karriär men lämnade det för att bli mamma på heltid. Hon lyckas göra allt och lite till. Detta är värt att inspireras av men låt det inte gå över styr. Som vi får se i tv-serien så börjar Lynette äta barnens medicin som inte slutar speciellt bra ... En lagom mängd bollar i luften är bäst!

❥ Ha roligt som Edie Britt
Åh Edie! Mycket kan man säga om henne men kul, det har hon nästan alltid! Hon gör det som faller henne in och låter ingen säga åt henne vad hon kan och inte kan göra. Med Edie blir allt lite mer intressant. Att släppa lös lite då och då är något hon lyckas inspirera andra damer på Wisteria Lane att göra.

BONUSTIPS

❥ Smält in som Katherine Mayfair
Här har vi en karaktär som påminner mycket om Bree. Katherine var väldigt bra vän med Susan innan hon flyttade ifrån Wisteria Lane och när hon kom tillbaka var hon alltså helt annorlunda. Helt plötsligt sökte hon perfektion i allt. Snabbt blev hon en av husfruarna!

❥ Håll hemligheter som Mary Alice Young
Karaktären som satt allt i rullning och som är rösten genom hela tv-serien, Mary Alice – eller Angela för er som också sett serien. Om det var någon som tänkte ta med sig sina hemligheter till döden så var det denna husfru. NU tycker jag inte att det finns någon hemlighet i världen som är värd att ta sitt eget liv för men att kunna hålla hemligheter är bra men när det slutar vara bra, när det gör mer skada än nytta ... ja, då är det bättre att kanske prata med någon om det.

BILDKÄLLA: Desperate housewives

No comments:

Post a Comment