Sunday 12 February 2017

The Power of Love – med Åsa Nyvall


Min fina vän Emilie vann två biljetter till ett event som gick under titeln "The Power of Love" och hon valde att bjuda med mig – som jag älskar henne för detta! Eventet hölls av Åsa Nyvall som är utbildad samtalscoach samt par- och relationscoach, dessutom är hon lärare i Yin yoga. Igår, lördagen den 11 februari, var det dags att bege sig mot Mamita som ligger i Vasastan där eventet skulle äga rum.

Klockan 10 började dagen med te och varma hälsningar, totalt var vi omkring 10 kvinnor på plats. Sedan genomförde vi ett Yin yoga-pass på 90 minuter. Det var första gången som jag någonsin testat Yin yoga och det var helt fantastiskt. Både Yin och Yang behövs i ens vardag, helt klart! Efter detta drack vi te och sedan pratade vi om 'De fem kärleksspråken'. Det var verkligen en ögonöppnare att prata om kärleksspråk, om hur alla människor har ett primärt kärleksspråk som gör att de känner sig älskade och sedda. Allt blev så mycket lättare i mitt huvud, det finns alltså fem kärleksspråk:

❥ Fysisk beröring: 
En person som känner sig älskad när hen får fysisk beröring/kontakt. Det kan vara så enkelt som att hålla handen, få en kram eller kyss, en klapp på axeln eller en tröstande hand på ryggen etc. Det kan vara under en dans eller en handskakning.

❥ Bekräftande ord: 
En person som känner sig älskad när hen får höra fina ord så som "jag älskar dig", "du är duktig på det där", "vad inspirerande du är" och så vidare. Det kan vara fina meddelande i matlådan eller ett gulligt sms när hen är på jobbet. Uppskattning i form av ett "tack" eller "det var snällt av dig".

❥ Tjänster: 
En person som känner sig älskad när hen får tjänster genomfört åt sig. Det kan vara att någon lagar mat eller handlar åt hen. Det kan vara någon som hjälper till med hens arbete eller tvättar hens bil.

❥ Gåvor: 
En person som känner sig älskad när hen får gåvor som hen verkligen vill ha. Det behöver absolut inte vara dyra saker. Det kan vara så enkelt att hen säger "glassen på det där stället är det bästa jag vet" och vid ett senare tillfällen får hen just den glassen av sin älskade.

❥ Tid tillsammans:
En person som känner sig älskad när hen får tid och känner närvaro från personen som hen pratar med. Det kan handla om bara några minuter, men att få just den tiden för bara hen själv är värdefull för denna person. Bara du och jag.

Visst är alla dessa språk ljuvliga men alla människor har oftast endast ett primärt kärleksspråk som verkligen gör att just de känner sig älskade och sedda. I ovanliga fall kan man faktiskt ha två primära kärleksspråk. Sedan kan man ha ett sekundärspråk som är näst bäst men inte det ultimata språket det vill säga.

Efter att vi pratat om kärleksspråk och mycket annat var det dags för lunch som vi alla tagit med själva. Intressanta samtal och härliga skratt ägde rum medan vi gottade oss. Eventet avslutades med ett extra långt Yin yoga pass och meditation. Det var helt fantastiskt! Jag mådde så bra när jag gick hemåt och jag lärde känna mig själv lite mer.

Exakt vad jag lärde mig: Att jag behöver jobba på min självkänsla och sluta oroa mig för saker, speciellt för sådant som kanske aldrig händer. Mitt primära kärleksspråk är Fysisk beröring och mitt sekundära kärleksspråk är Bekräftande ord.

Måste nämna att vi även fick kaffe, frukt och choklad under dagen. Mums!

Läs mer om Åsa och allt fantastiskt hon gör här




Detta är inget samarbete.

No comments:

Post a Comment