Sunday 5 February 2017

Har du levt ett tidigare liv?


Se på naturen, en blomma som växer, sedan dör och då sprider sina frön som blir blomma på nytt. Se på solens kretslopp som på natten släcks för att sedan tändas dagen efter. Vi kan dra många exempel på återfödelse omkring oss men händer detta även oss jordbor, det vill säga oss människor och djur?

Att kroppen dör och sedan ruttnar bort kan vi vara ganska säkra på men vad händer med själen? Jag tror att de allra flesta av oss har varit med om en så kallad "Déjá vu"-upplevelse någon gång, det vill säga när vi tycker/känner att vi har varit med om något förut. Är sådana upplevelser minnen från tidigare liv?

Det finns många fall som tyder på att reinkarnation är på riktigt, här är två exempel: 

◈ En 3-årig pojke berättade för sina föräldrar att han hade blivit mördad med en yxa i ett tidigare liv. Till en början trodde föräldrarna inte på honom men när pojken kunde visa platsen hans tidigare kropp låg begraven på samt mordvapnet kunde de inget annat än att tro på honom. Detta resulterade till att de fann mördaren som även erkände mordet. Läs mer här!

◈ Vid en mycket ung ålder berättade en pojke om sitt tidigare liv för sina föräldrar. Han berättade bland annat att han tyckte att det var bättre när han var äldre och fick göra som han ville. Pojken menade att han i ett tidigare liv hade arbetat i Hollywood som agent (hitta talanger) under namnet Marty Martyn. Han har berättat läskigt många detaljer om Marty att det nästan inte går att misstro honom. Marty Martyns dotter har bekräftat en del av dessa detaljer. Läs mer här!

Vad tror jag?
Jag tror att reinkarnation kan vara möjligt men jag är också så som person att jag föredrar att tro på de övernaturliga/magiska. Livet blir mycket bättre och roligare att leva då, om ni frågar mig. Om jag har haft ett tidigare liv så måste jag antingen ha varit en indian eller kommit från Egypten ... eller både och! Jag älskar fjädrar, drömfångare, mocka, läder, mönster, mörkt hår och mycket mer. Jag är intresserad av naturens gåtor och av naturlig skönhet. Så vem vet? ☮

Vad tror du?

No comments:

Post a Comment