Wednesday 18 December 2019

Om 8 veckor kan hon vara här(!!)


Det har varit så mycket på senaste tiden att jag knappt hunnit tänka. Bebis tycks må bra och växer som hon ska. Tänk att hon kan vara här om typ 8 veckor(!!), det är helt galet. För dig som är intresserad så uppdaterar jag just nu min Youtube-kanal (på engelska) gällande graviditeten. Jag har exempelvis nämnt att jag är "gbs positive" och vad det innebär för bebis. Om du vill veta mer, håll utkik på den kanalen helt enkelt.

Till något annat ... Jag tycker att det är svårt att veta vad man behöver och inte behöver. Såhär ser min plan ut just nu:

ATT KÖPA/SKAPA:

  • Bilbarnstol
  • Barnvagn
  • Bärsele eller bärsjal (... Sy sjal själv?)
  • Moderna tygblöjor (redan beställt)
  • 1-2 paket engångsblöjor 
  • Bröstskydd, helst i tyg (... Sy själv eller köpa?)
  • Bröstpump (efter att bebis är född)
  • Babymonitor (efter att bebis är född)

HYRA:

  • "TENS machine" som ska vara bra under värkarbetet

ATT GÖRA:

  • Packa sjukhusväskan
  • Tvätta barnkläder och sängkläder
  • Bädda bebissängen
  • Skriva klart förlossningsbrev (mest för Sam)

Detta är vad jag har på hjärnan just nu. 
Hojta till om du har andra tips eller idéer som jag bör fundera lite på. 

No comments:

Post a Comment