Thursday 12 September 2019

Promenader och misslyckade pannkakor


Trots att jag inte haft någon helg (med tanke på att jag befann mig på ett flyg från Sverige tillbaka till Australien istället) har jag ändå lyckats ta mig ut på en 30 minuter lång promenad varje dag denna vecka. Heja mig! Många av dessa dagar har jag känt "men måsta jag?" och varje gång har jag svarat mig själv "du måste ingenting men det kommer att få dig att må bättre, gör det bara". Det har fungerat och gett resultat. Mår gott i kropp och själ!

Våren är dessutom äntligen på väg nu vilket jag verkligen har längtat efter – men fråga inte hur jag kommer hantera peak-sommaren här när jag är höggravid, jag tar det då. 


Sedan igår har jag verkligen velat ha pannkakor men vi hade bara rågmjöl hemma så jag testade en pannkakssats med det igår ... gick rakt ner i sopkorgen. Det var inte gott. Jag gick därför till affären idag och köpte hem vetemjöl och testade igen men det blev inte bra heller. Allt smakade bakpulver. Vad gör jag för fel?! Allt åkte ner i sopkorgen igen och det slutade med att jag åt glass och jordgubbar istället följt av två rostade mackor med hummus, avokado och gurka – men även dessa mackor smakade inte tipptopp ... är det något tokigt med mina smaklökar helt plötsligt? Hm ...

MISSLYCKADE PANNKAKORNA SOM SÅG PICTURE PERFECT.


No comments:

Post a Comment