Sunday 15 January 2017

Måste-köp inför flytt!



Vad måste jag införskaffa mig nu när jag snart ska flytta? Jag har ganska mycket redan men det är även mycket jag saknar. Detta måste jag köpa till mitt nya hem:


  • Soffa: Just nu har jag ingen soffa alls så detta är något jag absolut vill ha. Jag tror att det blir en från Mio eller Chilli men har inte helt bestämt mig. Det som är viktigt för mig när det kommer till en soffa är att den är skön och har en neutral färg, exempel grå eller sandfärgad.
  • Matbord/Matgrupp: Någonstans att äta och hänga känns viktigt för mig så ett matbord med stolar är ett måste. Troligtvis vill jag ha ett ljust bord, kanske vitt eller ljust trä. Det blir nog inget större än att fyra personer får plats. 
  • Diskmaskin: Också något som i längden kommer att vara mest lönsamt. Jag kommer att behöva betala för varmvatten och därför är det bättre med en diskmaskin som jag använder ungefär varannan dag än att jag låter vattnet rinna när jag diskar för hand. Blir nog en Bosch.
  • Mikrovågsugn: När man lagar mat brukar det ofta bli en del över och då är det ju bra att detta går att värma. Det känns som att det blir riktigt bekvämt med en mikrovågsugn. Kanske lite av en lyxvara. 
  • Kaffemaskin: ETT MÅSTE. Kanske något av de viktigaste köpen jag måste göra. Behöver inte så mycket förklaring hehe ... utan kaffe blir det hela väldigt olyckligt. 
  • Vattenkokare: Också en lyxvara. Inget man inte överlever utan men som är rätt trevligt att ha och som sparar tid.
  • Dammsugare: Något som jag också lär behöva om jag inte vill leva med dammråttor och smågrus.
  • Gardiner: För att ett hem ska bli lite mysigt så behövs gardiner. Sedan har gardinerna en annan funktion också och det är ju att det faktiskt dämpar insyn. Jag kommer att bo på bottenplan och då blir det här ännu viktigare. 
  • Mattor: Jag tycker att mattor också bidrar till att det blir mysigare. Dessutom kan det bli himla kallt när man går runt med nakna fötter på golven. Då är det skönt att kunna landa på en mysig matta då och då.
  • Bokhyllor: Jag har lyckats samla på mig en hel del böcker och med mitt jobb lär det bli fler. Minst två bokhyllor lär jag behöva men kanske får börja med en.
  • Filtar: Mysfaktor! Troligtvis blir det en eller två från Hemtex. 

Just nu är det väl de första tre punkterna som brinner och det som jag kommer att köpa först – eventuellt blir även en kaffemaskin något jag MÅSTE köpa först. Jag har redan: tallrikar, bestick, glas, skålar, vaser, säng, kuddar, täcke, prydnaskuddar, handdukar, etc.



No comments:

Post a Comment