Sunday 8 January 2017

Naturlig ansiktsmask mot torr hud #001


Känns din hud, precis som min, lite extra torr nu under de kalla vintermånaderna? Tycker du dessutom att det känns meningslöst att kasta dyra pengar på produkter som du inte helt säkert vet fungerar för din hud? Om du svarat ja på dessa frågor har jag ytterligare en fråga till dig: Varför testar du inte produkter som du säkerligen redan har hemma?

Jag startade den här söndagen med att göra en egen ansiktsmask. Jag plockade fram honung, olivolja och havregryn som jag rörde ihop till en kladdig smörja. Gå på känn, jag använde inga specifika mått. Sedan kladdade jag på detta på mitt ansikte, vilket inte var det lättaste men jag kladdade på. Du får själv avgöra om du tycker att det ser ut som att du har snor i ansiktet eller små fina guldklimpar – whatever rocks your boat. Skämt åsido, som ni förstår ska det inte vara snyggt. Det ska fungera.

Ha masken på i minst 5-10 minuter och tvätta sedan av det med lagom varmt vatten. Badda ansiktet sedan torrt med en handduk. Avsluta med att smörja in dig med en ansiktskräm. Voila! Jag garanterar att ansiktet känns fräschar och renare.

Oh no! Tycker du fortfarande att huden känns lite torr? Då rekommenderar jag att du gör en ny ansiktsmask om några dagar igen, och då kanske du bör testa en mask med avokado i. 




No comments:

Post a Comment