Friday 20 January 2017

När man bokstavligen sliter av sig håret ...

I onsdags tog jag ut mitt löshår. Anledningen var att jag på onsdagskvällen hade en tova i nackhåret och försökte varsamt men bestämt kamma ut den. Vips, så låg en ganska tjock hårslinga på golvet och jag bara stod där och stirrade på den. Det var som att hjärnan inte riktigt greppade att svansen på golvet kommit från mitt huvud. Sakta förde jag handen bakom nacken och in i håret. En liten kal fläck smekta mitt pek- och långfinger. Panik!!

Dagen efter fick lillasyster ta ut löshåret, jag ville inte riskera att slita av mig mer hår. Den kala lilla fläcken är kvar och lär vara min kompis ett bra tag framöver. Men jag trivs i mitt korta hår också, nu lär det däremot bli en hälsoresa för mitt hår. Jag har bett både mamma och syrran att ge mig Priorin i födelsedagspresent då det har fungerat fint för mig tidigare. Utöver detta blir det bättre kost, god träning och huskurer. Heja! 😂

Bilder från gårdagen: 




No comments:

Post a Comment